Archiwa

Dnia 27.03.2017 r. Bratki razem z p. Ewą Zawadzką rozpoczęły pracę nad projektem „Kuchnia”. Najpierw utworzyliśmy tzw. siatkę pojęciową do pojęcia „Kuchnia”. Dzieci uczyły się zadawać pytania do tego pojęcia i próbowały na nie odpowiadać na podstawie własnych doświadczeń. Potem zaczęliśmy sprawdzanie pytań. Razem poszliśmy do kuchni szkolnej zaobserwować sprzęt kuchenny i naczynia. Po powrocie dzieci sporządziły rysunek dokumentacyjny dotyczący kuchni jako pomieszczenia. Następnego dnia porównywaliśmy w formie tabeli kuchnie jako urządzenie – gazową i elektryczną co było odpowiedzią na inne pytanie z siatki. W kolejnych dniach projektu pytania były sprawdzane albo dopisywane nowe.



Dnia 28.03.2017 r. Bratki odpowiadając na zadane przez siebie pytanie o meble kuchenne wymieniały kolejno zaobserwowane meble w kuchni szkolnej i domowej. Następnie z kartonowych pudeł stworzyły własne meble dowolnie je komponując.



W trakcie trwania projektu Bratki uczyły się też matematyki. Wykorzystując naczynia kuchenne porównywały ich wielkość i dzieliły na zbiory wg przeznaczenia. Zabawy te były także odpowiedzią na zadawane pytania np. jakie są naczynia w kuchni i do czego służą. Bywało, zwłaszcza jeśli chodzi o przeznaczenie przedmiotów, że dzieci dowiadywały się więcej niż wiedziały układając siatkę.



Przez cały czas projektu „Kuchnia” Bratki miały okazję wykazać się twórczą inwencją w zakresie gotowania. Wykorzystując naczynia kuchenne przyniesione z domu lepiły kluski, wałkowały ciasto na naleśniki, tłukły i zawijały kotlety, przeciskały przez praskę, a nawet robiły lody. Mamy mogą być dumne, pewnie na święta będzie pomoc!